İçimizdeki Kaosa Anlam Getirmek

Ceren Taştan
2 min readMar 3, 2021

--

En karanlık odanızın neresi olduğunu biliyor musunuz ? Peki ya en karanlık odanızda 60 saniyenizi karelere böldünüz mü ?

Bu soruları cevapsız bırakmanız önemli değil. Keşfedin!

Sizin büyük, karanlık odanız düş hayatınızın geliştiği bilinçaltınızdır.

Bilinçaltınız

Ben binlerce 60 saniyemi karanlık odamda karelere bölmüş olabilirim. Önümde duran kağıda hiçbir sansür uygulamadan bilinçaltımda imgelenen her şeyi yazıyorum fakat kendimi hiçbir zaman yalnızca ismimle tanımla-ya-madım.

“Sizi siz yapan unsurlar isminiz, giyim tarzınız, ebeveynleriniz, mahalleniz ya da sürdüğünüz araba değildir. Siz, inançların ışık ve gölge olarak imgeden imgeye geçip o gizli, karanlık odada şekil bulmuş halisiniz.” Joseph Murphy

Ben bir insanın kendini bir noktadan kaldırması için en son eşiği bekleyenim. Bu yüzden içimde hep kaos oluşturdum. Duygularım ve amacım hep vardı fakat bunları tam anlamıyla tanımlayamamıştım. İşte bu kaostu!

Var olmamızın bir sebebi var. O mananın inandığımız bir şey ile hakikaten vücut bulması lazım.

Ben içimdeki kaosu toprak ile bütünleştirdim. Toprak, ezildikçe sertleşen bir madde. Bu yüzden ben özümü toprakta buldum. Bu topraklara bir borcum olduğuna inandım.

Yanmayan tek bir ışık canlılığı kaybettirir.

Dünyada %2 üreten %98 tüketen olan bir çağda iken içimdeki ışığın canlılığına güvenerek %2 lik paydada olmam gerektiğine inandım.

“Şu an 4.sanayi devrimini yaşıyoruz ve bu dördüncü üretim devrimi hepimiz için bir şans. Eğer doğru oynarsak, tüm ekonomilerde sürdürülebilir bir büyüme göreceğiz. Hepimiz adına yararlı olabilmesinden emin olmak için aynı derecede hırs ve azimle toplumsal değişim çağı için kolları sıvamalıyız.” Cem Seymen

Ceren Taştan

--

--